facebook icon
Pobierz najnowszą wersję flashplayer'a Flash

Nowa generacja boksera diesla Subaru 2011
O różnicach pomiędzy silnikami bokser-diesel Subaru pierwszej 2008MY i drugiej generacji 2010MY.
 
Diesel 2.0D Subaru

 Pierwszy silnik diesel’a typu bokser nie został wyprodukowany przez Subaru.W roku 1933 ,dokładnie 76 lat temu firma Krupp wypuściła Diesla boksera do lekkich ciężarówek. Blok silnika Kruppa wykonany był jako aluminiowy odlew, a jego uzdolniony konstruktor Adolf Roth (1892-1966) w celu obniżenia wagi jednostki zastosował powietrzny układ chłodzenia silnika.W rezultacie był to najlżejszy ciężarówkowy silnik ( 325 kg, 6,5 kg/PS Subaru 2,0 D 160kg 1,07 kg /PS). Silnik ten mógł być również zasilany benzyną po wymianie paru części, co nawet na dzisiejsze czasy wydaje się niesamowite. W 1934 Roth wprowadził turbodoładowanie i dwusów osiągał 20ps z litra pojemności skokowej silnika (Subaru 2,0 D osiąga 75ps z litra).Ewolucji nie da się zatrzymać, Subaru może podziękować firmie Krupp, że nie zajęła się produkcją aut osobowych.



 
Wtryskiwacze do Imprezy WRX i STI
Podczas zwiększania mocy silnika, zachodzi czasem konieczność wymiany wtryskiwaczy paliwa na większe. Zmniejszając współczynnik oporu na dolocie (układ dolotowy), przeciwciśnienie za turbiną (układu wydechowego), zwiększając ciśnienie doładowania powodujemy zwiększenie masy powietrza przepływającego przez silnik (współczynnik napełnienia cylindra rośnie). Ponieważ stosunek ilości powietrza do paliwa musi być zachowany, jakiekolwiek zwiększenie przepływu powietrza musi iść w parze ze zwiększeniem ilości paliwa.
 
Więcej mocy bezpiecznie

Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania. Przy temperaturze zewnętrznej około 30°C ciśnienie doładowania na 4 biegu dochodziło do 1,44 bara, na 5 i 6 biegu do 1,52 bara. Zimą ciśnienie może przekroczyć 1,6 bara, co przy fabrycznych mapach zapłonu i paliwa w sterowniku silnika prowadzi do zubożenia mieszanki, detonacji i wszystkich możliwych związanych z tym następstw.

 
Aktywny zapłon
Ostatnie modele Imprez, Foresterów Turbo (od MY01) posiadają bardzo efektywną strategię ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. Ten artykuł opisuje działanie aktywnego zapłonu oraz tłumaczy, dlaczego po odpowiednim przemappowaniu funkcjonuje on tak dobrze z innymi niestandardowymi elementami, takimi jak układy wydechowe, turbosprężarki i większe intercoolery.
 
Modyfikacje układu wydechowego

W artykule tym chcemy przedstawić wpływ wymiany poszczególnych części układu wydechowego i oprogramowania na przebieg krzywej ciśnienia doładowania oraz uzyskiwaną moc i moment obrotowy. Samochód: Impreza STi MY'03, wersja europejska.

 
Delta Dash

Odczyt na żywo z czujników, przełączników, przekaźników (77 kanałów analogowych i 55 cyfrowych w zależności od sterownika). Maksymalna częstotliwość odświerzania - 20 ms.

Z listy sygnałów analogowych można wybrać cztery okna wykresów (na żywo), auto skalowanie, pokazanie minimium i maksimum wartości, istnieje możliwość wyświetlenia na jednym wykresie kilku przebiegów jednocześnie, także ustawienia odświeżania od 200 ms do 1 min, zoom... Są to tylko niektóre z wielu ciekawych funkcji tego programu.

 
Artykuły 1 do 7 z 7: 1