-
Najlepsze turbo upgrade do Subaru
Cena:5100zł brutto
WIECEJ MOCY BEZPIECZNIE
STI MY03 2.0 265 PS z zamontowanym układem Supersprinta 60mm z katalizatorem.
Chcemy pokazać, że nawet w letnich warunkach, montaż układu wydechowego z katalizatorem sportowym, źle wpływa na przyrost ciśnienia doładowania. Przy temperaturze zewnętrznej około 30°C ciśnienie doładowania na 4 biegu dochodziło do 1,44 bara, na 5 i 6 biegu do 1,52 bara. Zimą ciśnienie może przekroczyć 1,6 bara, co przy fabrycznych mapach zapłonu i paliwa w sterowniku silnika prowadzi do zubożenia mieszanki, detonacji i wszystkich możliwych związanych z tym następstw.
Prosimy zwrócić również uwagę na przebieg krzywej ciśnienia doładowania, która w przybliżeniu odzwierciedla przebieg krzywej momentu obrotowego. Przed przeprogramowaniem widoczne jest tylko przeładowanie, po remapie wykres ciśnienia doładowania stał się dużo bardziej płaski.
Przebieg krzywej ciśnienia doładowania po wymianie układu wydechowego
Przebieg krzywej ciśnienia doładowania po przeprogramowaniu sterownika
Taki przebieg ciśnienia doładowania gwarantuje odczuwalną różnicę w elastyczności i reakcji na gaz, a osiągi ulegają drastycznej poprawie.
Wymianę układu wydechowego na przelotowy najbezpieczniej jest wykonać łącznie z przeprogramowaniem sterownika, podczas którego usuwa się zagrożenia związane z jego montażem, sprawdza AFR, wygładza i zwiększa moment obrotowy uzyskujać w sposób bezpieczny większą moc.
Samochód z wydechem SS 60 mm wyposażonym w katalizator, na paliwie 99 oktan, uzyskał około 230PS i 295Nm na kołach. Po przeprogramowaniu wartości te wzrosły do 260 PS i 340Nm.