-
Najlepsze turbo upgrade do Subaru
Cena:5100zł brutto
Forester Green 550
Specyfikacja: | |
---|---|
Rok produkcji: | 1997 |
Model: | Forester |
Silnik: | EJ 20 2.0 litry Turbo |
Skrzynia biegów: | 5-cio biegowa kłowa lub 6-ka (z DCCD) |
Max. moc na kole zamachowym: | 550 kM @ 7280 obr/min |
Max. moment na kole zamachowym: | 610 Nm @ 5470 obr/min |
Modyfikacje: |
Zawieszenie:
Silnik (EJ20):
Skrzynia biegów:
Wnętrze:
|
Wspólny projekt firm MAPTEK i GRINTOP przeznaczony do jazdy codziennej i na tor.
Dwa lata temu ten Forester był wolnossącym Foresterkiem o mocy 120 kM z manualną, 5 biegową skrzynią biegów i reduktorem.Powstał pomysł zbudowania najszybszego w Europie i poza jej granicami Forestera, z zachowaniem na tyle komfortowego środka, żeby można było np. pojechać z rodziną na wakacje. Również silnik miał być zasilany paliwem dostępnym na każdej stacji.
- 17" twarde slicki, które okazały się nie do rozgrzania przed startem,
- założono kłową skrzynię biegów,
- wyjęto tylną kanapę,
- zatankowano 3/4 zbiornika paliwa (99 oktan),
- waga pojazdu - 1600 kg
Czasy
przejazdy próbne:
12.146/11.831
Pomiar mocy na hamowni MAHA LPS3000 27.09.2006 Wrocław
Pierwszy pomiar, wykonany na 4 biegu i bazowej mapie dał wynik 535 PS przy 7180 obr/min i 534 Nm przy 6835obr/min. Ogranicznik prędkości obrotowej silnika ustawiony został na 8500 obr/min, ale postanowiliśmy nie kręcic go tak wysoko na hamowni.
Drugi pomiar, z lekko zmodyfikowanym oprogramowaniem dał 540 PS przy 7280 obr/min i 536 Nm przy 6860 obr/min. Podczas trzeciego pomiaru, po dalszych modyfikacjach, na 5 biegu otrzymaliśmy 589 Nm przy 5510 obr/min i 530 PS przy 7035 obr/min.
Kolejne pomiary to 616 Nm przy 5470 obr/min i 535 PS przy 6855 obr/min. Podczas ostatniego pomiaru wystąpiły problemy z kontrolą ciśnienia doładowania - po przekroczeniu 5500 obr/min zaczęło ono falować - ze względu na ustawienie kontrolera ciśnienia (AVCR). Wyniki w pełni nas zadowoliły, więc postanowiliśmy nie męczyć więcej silnika, który dzielne znosił wszelkie trudy - w dodatku bez zużywania oleju (silnik przez ostatnie kilka tysięcy kilometrów zachował pełną szczelność).
Podziękowania dla Fiodora Książkiewicza oraz wszystkich, którzy przyczynili się do realizacji projektu.