Tu jesteś: Strona Główna  Projekty  Forester Green 550
facebook icon

Forester Green 550



Specyfikacja:
Rok produkcji: 1997
Model: Forester
Silnik: EJ 20 2.0 litry Turbo
Skrzynia biegów: 5-cio biegowa kłowa lub 6-ka (z DCCD)
Max. moc na kole zamachowym: 550 kM @ 7280 obr/min
Max. moment na kole zamachowym: 610 Nm @ 5470 obr/min
Modyfikacje:

 


Zawieszenie:

  •  anti lift,
  •  stabilizatory,
  •  amortyzatory
  •  układ napędowy wzięto z STI 
  •  hamulce Brembo (przód i tył)

Silnik (EJ20):

  •  zmodyfikowane głowice,
  •  wałki i szyny paliwowe Grintop,
  •  wtryskiwacze 800cc,
  •  turbosprężarka GT30 (MapTek),
  •  3" układ wydechowy

Skrzynia biegów:

  •  6-biegowa (z i bez DCCD),
  •  mocniej zeszperowany tylny most 

Wnętrze:

  •  zegary, fotele i kanapa pochodzą z modelu GT 
forester 1/4 mile mili forester 1/4 mile mili

 


Wspólny projekt firm MAPTEK i GRINTOP przeznaczony do jazdy codziennej i na tor.

 
Historia
   Dwa lata temu ten Forester był wolnossącym Foresterkiem o mocy 120 kM z manualną, 5 biegową skrzynią biegów i reduktorem.Powstał pomysł zbudowania najszybszego w Europie i poza jej granicami Forestera, z zachowaniem na tyle komfortowego środka, żeby można było np. pojechać z rodziną na wakacje. Również silnik miał być zasilany paliwem dostępnym na każdej stacji.
 
Po licznych testach z różnymi elementami i ustawieniami nastał czas na pomiar przyspieszeń
 
Przygotowania
Bemowo 16.09.2006
- 17" twarde slicki, które okazały się nie do rozgrzania przed startem,
- założono kłową skrzynię biegów,
- wyjęto tylną kanapę,
- zatankowano 3/4 zbiornika paliwa (99 oktan),
- waga pojazdu - 1600 kg

Czasy
przejazdy próbne:  
11,5 i 11,76 s 


 forester 1/4 mile mili         forester 1/4 mile mili
wyścig:
11.984/11.898
12.146/11.831 


  forester 1/4 mile mili        forester 1/4 mile mili

prędkość na mecie  220-225 km/h
Całkiem dobrze, jak na poczciwego Forestera... :)

 

Pomiar mocy na hamowni MAHA LPS3000 27.09.2006 Wrocław

   Pierwszy pomiar, wykonany na 4 biegu i bazowej mapie dał wynik 535 PS przy 7180 obr/min i 534 Nm przy 6835obr/min. Ogranicznik prędkości obrotowej silnika ustawiony został na 8500 obr/min, ale postanowiliśmy nie kręcic go tak wysoko na hamowni.

   Drugi pomiar, z lekko zmodyfikowanym oprogramowaniem dał 540 PS przy 7280 obr/min i 536 Nm przy 6860 obr/min. Podczas trzeciego pomiaru, po dalszych modyfikacjach, na 5 biegu otrzymaliśmy 589 Nm przy 5510 obr/min i 530 PS przy 7035 obr/min.

   Kolejne pomiary to 616 Nm przy 5470 obr/min i 535 PS przy 6855 obr/min. Podczas ostatniego pomiaru wystąpiły problemy z kontrolą ciśnienia doładowania - po przekroczeniu 5500 obr/min zaczęło ono falować - ze względu na ustawienie kontrolera ciśnienia (AVCR). Wyniki w pełni nas zadowoliły, więc postanowiliśmy nie męczyć więcej silnika, który dzielne znosił wszelkie trudy - w dodatku bez zużywania oleju (silnik przez ostatnie kilka tysięcy kilometrów zachował pełną szczelność).

 

      

 

 

      

 

 

 Podziękowania dla Fiodora Książkiewicza oraz wszystkich, którzy przyczynili się do realizacji projektu.



connection error