-
Najlepsze turbo upgrade do Subaru
Cena:5100zł brutto
Silnik 1,6 DIT to pierwszy turbodoładowany silnik Subaru z bezpośrednim wtryskiem , spełniający normy emisji spalin euro 6b. Silnik charakteryzuje się wysokim stp.sprężania 11,0;1 nisko położona turbosprężarką, o małej wydajności ( bardzo reaktywna turbosprężarka), z górną wydajną chłodnicą doładowania (rozmiar ten sam co przy mocniejszym silniku 2,0 DIT). Skrzynia bezstopniowa Subaru CVT o potencjale 350Nm jest mniejszą kuzynką skrzyni zastosowanej przy 2.0 DIT. Producent deklaruje moc 170 kM 4800-5600 obr/min i moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1800-4800 obr/min.
Silnik na hamowni podwoziowej jest bardzo wrażliwy na każdą zmianę warunków i bardzo ciężko wykonać poprawny pomiar. To co na drodze niezależnie od ilości przyspieszeń jest stabilne, na hamowni z ciut wyżej wysterowanym doładowaniem stanowi już problem i moc spada, niestety panujące tam warunki pracy są inne . ECU wykrywa spalanie stukowe redukuje zapłon zwiększa dawkę i zmniejsza doładowanie, przyczynia się do tego wysoki stp .sprężania, zastosowane TGV, kształt komory spalania wraz z bardzo agresywną kontrola stuków , co jest oczywiście dobre bo chroni nam silnik, ale z drugiej strony dla tych co usilnie szukają papierowych cyferek mniej satysfakcjonujące.
Zestaw 1195-205KM / 290-300Nm paliwo 98
Indywidualny remap, który miał poprawić osiągi będąc zarazem bardzo bezpiecznym dla silnika i skrzyni, utrzymany Mo moment obrotowy w okolicy do 300Nm jest bezpieczny dla skrzyni. Stroimy na paliwie 98 oktan na życzenie na 95 oktan.
Zalecamy olej 15W50 na lato , zima 10W40
Zmiana oleju w skrzyni co 60 000 km.
Cena 3300 netto
Zestaw 2220-225KM / 305-315Nm paliwo 98
W stage 2 dochodzi modyfikacja przedniej części układy wydechowego J pipe z sportowym katalizatorem.Moment obrotowy nie rośnie za dużo z racji bezpieczeństwa skrzyni, ale 20 KM z dosyć szerokim zakresie i wypłaszczenie Mo od 4600-5800 obr/min bardzo pozytywnie wpływa na przyspieszenie gdy CVT przerzuci nas w tryb maks. mocy.
Wymagania olej 15W50 na lato , zima 10W40
Zmiana oleju w skrzyni co 60 000 km.
Opcja zwiększenia chłodzenia skrzyni CVT na życzenie.
Cena 5800 netto