-
Najlepsze turbo upgrade do Subaru
Cena:5100zł brutto
Subaru Impreza wrx sti MY08 ...14 lat modelu STI....
Od początku istnienia (1994 r.) Impreza zyskała doskonałą reputację dzięki wspaniałej karierze rajdowej a następnie - wersjom cywilnym, bezpośrednio powiązanym technologicznie. Pomimo radykalnej zmiany stylu nowa STI czerpie z pozostawionego przez starsze modele dziedzictwa. Inżynierowie Subaru po raz kolejny nie zawiedli zwolenników swojej marki. Trzecia generacja Imprezy to technologiczny szczyt. Dzięki licznym modyfikacjom auto zyskało sporo na agresywności względem podstawowych odmian silnikowych.
Osiągi seryjne Maptek info
Wszystkie pomiary osiągów dokonane zostały za pomocą urządzenia Racelogic (pomiar odległości oparty na sygnale GPS). Starano się o to samo miejsce pomiarów i masę pojazdu.Seryjna masa zmierzona wynosi 1515kg ( 20l w zbiorniku). Podczas pomiarów samochód miał 30 l paliwa w baku i dwie osoby ( 150kg) na pokładzie. Opony pierwszego montażu marki Dunlop 245/40/18 . Startów 0-100,150,200 km/h dokonywano z tej samej prędkości obrotowej wynoszącej 5000 obr/min.
Pomiarów mocy dokonano za pomocą Road Dyno, również na drodze.
Moc i moment obrotowy Road Dyno
Moc maksymalna na kołach to 240-250 PS przy ok. 5500 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy na kołach to 340 Nm przy 3500-3800 obr/min.
Prędkość maksymalna
255km/h ograniczenie w ECU
Przyspieszenia zmierzone serii
0-100 km/h | 6,0 s |
0-160 km/h | 14 s |
0-200 km/h | 24,5s |
400 m | 14,2 s |
Elastyczność zmierzona seryjnego modelu
80-140 km/h (5 bieg) | 9,8 s |
100-160 km/h (5 bieg) | 9,9 s |
100-200 km/h (5 bieg) | 19,6 s |
Zużycie paliwa
Poniższe wartości są jedynie wartościami orientacyjnymi, zebranymi na podstawie trzech sprawnych, seryjnych egzemplarzy.
Bardzo delikatna jazda ~11 l/100km
Jazda miejska, spokojna ~13,5 l/100km
Jazda miejska, normalna ~15 l/100km
Próby sportowe, jazda po torze ~25 l/100km
Podejście do modyfikacji
Stage'e zostały opracowane z myślą aby parametry silnika były jak najbardziej bezpieczne. Priorytetowym zadaniem postawionym sobie przez nas była praca nad kształtem krzywej momentu obrotowego i praca nad reakcją na pedał gazu tak aby była po prostu natychmiastowa. Nie interesują nas moce maksymalne lecz stałe osiągi samochodu. Jak się zazwyczaj okazuje mocniejszy samochód nie oznacza od razu szybszy ,często słabszy pojazd na papierze okazuje się szybszy.
Żmudne testy nad nowymi rozwiązaniami AVCS i SI drive okazały się bardzo owocne i pozwoliły na do tej pory nie spotykana kulturę pracy i osiągi z rozsądnym zużyciem paliwa.
Wykorzystaliśmy system SIdrive aby zaimplementować dwie mapy do sterownika silnika. Dostępne są na życzenie kierowcy w ułamku sekundy dwa przygotowane programy jeden słabszy, drugi mocniejszy.
Zestaw 1 335 kM / 460-470 Nm
- tylnie tłumiki H&S
- część środkowa H&S , zostaje drugi standardowy katalizator
- downpipe 3"
- montaż części
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
Cena: 9 760 zł (8000 zł netto)
Zestaw 2 340-345 kM / 470-500 Nm
- kompletny układ wydechowy 3" z dodatkowym rezonatorem, wersja z sportowym katalizatorem 200cpsi na zamówienie
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
- osiągi przed i po Stage 2 poniżej w tabelii
Pomiary Racelogic | seria |
stage 2 Maptek | zysk |
0-100km/h | 6,0 s |
5,0 s |
1,0s |
0-160km/h |
14 s |
12,1 s |
2,1s |
0-200km/h |
24,5 s |
19,5 s |
5 s |
0-400m |
14,4 s |
13,3 s |
1,1 s |
80-140 km/h 5 bieg |
9,9 s | 7,2 s |
2,7 s |
100-160km/h 5 bieg |
10 s |
7,3 s |
2,7 s |
100-200km/h 5 bieg |
19,6s | 15,2 s |
4,4 s |
Cena: 11 712 zł (9600 zł netto)
Zestaw 3 375-380 kM / 480-500 Nm
- kompletny układ wydechowy H&S z dodatkowym rezonatorem
- większa turbosprężarka
- wydajniejsze wtryskiwacze
- przedni duży intercooler z dolotem
- chłodnica oleju
- montaż części
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
Zestaw 4 450-580 kM / 550-600 Nm
Nasz najmocniejszy stage w tym modelu jest bardzo rozbudowany, stosujemy silniki EJ25 do 450KM i zmodyfikowane EJ22 do wyższych aplikacji.
Modyfikacje mechaniczne silnika
Kute tłoki, korbowody, specjalne panewki, inny wał korbowy.
Obrobione CNC głowice z innymi wałkami.
W zależności od zastosowania 3 rodzaje turbin i kolektorów wydechowych , dwa rodzaje intercoolerów i dolotów.
Do tego dochodzi 2 tarczowe sprzęgło i sporo innych elementów, większe chłodnice, płynu ,oleju itd...
Cena: Oparta o indywidualną wycenę.
UWAGA: Dotyczy wszystkich zestawów mocy.
Samochody strojone indywidualnie, których części lub ich kompletacja różnią się od zestawów Maptek nie podlegają gwarancji uzyskania mocy podanej na stronie WWW.
Moce podane w zestawach są przybliżone, obrazowe dla w pełni sprawnych silników jak i ich elementów typu: turbosprężarka, przepływomierz, zawory sterujące, intercooler, układ chłodzenia, przeniesienia napędu... . Należy również pamiętać o możliwej różnicy mocy pomiędzy dwoma identycznymi silnikami sięgającymi w niektórych przypadkach aż do 10%.
6-TłOCZKOWE HAMULCE AP RACING
6-tłoczkowe zestawy firmy AP Racing
W trzech rozmiarach 335 (felgi 17"), 355 mm (felgi18 ") i 362 mm( pod felgi 18 i 19")tarczy. Odpowiednio leżakowane rowkowane tarcze.
W zestawie również znajdują się wężyki hamulcowe w oplocie firmy Goodridge, dobry płyn hamulcowy DOT 5.5 , klocki Ferrodo DS 2500. Na tor, lub do wyczynu dobrym upgradem jest zmiana na klocki o innej charakterystyce.
Zestawy 335mm i 355 mm dostępne są w cenie 10 700 zł netto , wersja 362 mm 11 300 zł netto
Dostępny komplet w konfiguracji z lepszymi klockami to koszt dodatkowo 1 250 zł brutto. Zapraszamy w celu sprawdzenia czy wejdą pod dane felgii .
Cena: 10 070 zł netto
Zestawy chłodnic oleju
W celu ograniczenia maksymalnej temperatury oleju zalecamy montaż odpowiednio dobranej chłodnicy. Spadek maksymalnej temperatury oleju sięga 10-25ºC.Szczególnie polecamy przy silnikach EJ25 oraz większych przeróbkach.
W skład zestawu wchodzą:
- adapter,
- węże w oplocie,
- chłodnica
- do silników 2.0 (GT, WRX, STi) i mocy 170-500 PS: 1500 zł netto,
- do silników 2,5 (WRX, STi) i mocy rzędu 300 - 600 PS: 1650 zł netto
Cena: 1300-1350 zł netto
KIller B Motorsport subaru
W mocno zmodyfikowanych, wysokoobrotowych silnikach Subaru kontrola
oleju może stanowić problem. Wysokie ciśnienie w skrzyni korbowej wraz z
poziomym położeniem silnika ogranicza szybki powrót oleju z głowic
cylindrów do
miski olejowej. Ciśnienie w głowicach i skrzyni korbowej powoduje
przedmuchy
i straty energii.
Wkład miski olejowej Killer B pozwala na powrót oleju z głowic
cylindrów do miski zdala od wału korbowego. Dodatkowo, jednokierunkowe
zawory
zapobiegają powrotowi oleju z górnej komory skrzyni korbowej
ograniczając
przedmuchy i zapobiegają brakom oleju podczas ostrej jazdy. Wkład miski
olejowej
wykonany jest ze stali nierdzewnej i jest łatwy do zamontowania.
Nieodzowny element przy modyfikacji silników 2,5 litrowych.
Cena: 785 zł brutto