-
Najlepsze turbo upgrade do Subaru
Cena:5100zł brutto
Model WRX08 to model pierwszy hatchback wypuszczony przez Subaru z silnikiem turbodoładowanym na Europę. Modyfikacje są bardzo liczne w porównaniu do starszego modelu. Inna turbina , intercooler, , ECU, kolektor ssący, skrzynia biegów, sprzęgło... Opracowanie zestawów jak i zrozumienie zasad pracy nowego ECU trwały ponad 4 miesiące. Zapraszamy do obejrzenia efektów czasów przyspieszeń, pomiarów mocy , zużycia paliwa.
Model WRX 265kM dostępny w wersji hatchack lub sedan to ewolucja , znajduje się w nim wydajniejsza turbosprężarka IHI , o potencjale do 320 KM.
Osiągi seryjne wersji 230KM.
Wszystkie pomiary osiągów dokonane zostały za pomocą urządzenia
Racelogic (pomiar odległości oparty na sygnale GPS). Starano się o to
samo miejsce pomiarów i masę pojazdu.
Samochód miał 30 l paliwa w baku i dwie osoby na pokładzie. Opony marki
Nokian WR 215/55/17 (zimowe). Startów 0-100,150,200 km/h dokonywano z
tej samej prędkości obrotowej wynoszącej 3500 obr/min.
Pomiarów mocy dokonano za pomocą Road Dyno, również na drodze.
Moc i moment obrotowy
Moc maksymalna na kołach to 175-178 PS przy ok. 5000 obr/min.
Maksymalny moment obrotowy na kołach to 320-325 Nm przy 3300-3400 obr/min.
Prędkość maksymalna
212 km/h przy 6000 obr/min - ograniczenie elektronicznie
czyli około 230 km/h przy 6500obr/min - ogranicznik obrotów.
Przyspieszenia zmierzone
Pomiary Racelogic |
seria WRX 08 |
0-60 km/h | 3,20 s |
0-100 km/h | 7,30 s |
0-150 km/h | 15,37 s |
0-200 km/h | 35,53 s |
400 m | 15,40 s |
Elastyczność zmierzona
Pomiary Racelogic |
seria WRX 08 |
80-120 km/h (5 bieg) | 8,23 s |
80-150 km/h (5 bieg) | 14,97 s |
140-160 km/h (5 bieg) | 5,03 s |
140-200 km/h (5 bieg) | 21,30 s |
Pomiary przyspieszeń i elastyczności dokonano przy pomocy urządzenia Racelogic.
Zużycie paliwa seryjne
Poniższe wartości są jedynie wartościami orientacyjnymi, zebranymi na podstawie trzech sprawnych, seryjnych egzemplarzy.
Bardzo delikatna jazda ~13 l/100km
Jazda miejska, spokojna ~15 l/100km
Jazda miejska, normalna ~17 l/100km
Jazda po torze ~25 l/100km
Podejście do modyfikacji
Tworzenie maksymalnie dopracowanych map do każdych warunków na paliwo
95 i 98 z uwzględnieniem zakresu wytrzymałości i sprawności elementów
silnika. Zbadanie dogłębnie możliwości dane nam w nowym modelu poprzez
różne strojenia i analizy wyników. Stąd czasowo opracowanie nowego
dobrego produktu nigdy nie jest krótkie. Nowe elementy koło zamachowe,
inna turbina , skrzynia... inne zupełnie sterowanie ECU silnika dużo
bardziej skomplikowane niż w poprzednich modelach wymagało licznych
testów.
Zestaw 0255 kM / 365 Nm
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
Cena: 3 100 zł netto
Samo przeprogramowanie sterownika to przyrosty około 25 kM i 45 Nm. Zdecydowanie odczuwalna jest poprawa elastyczności jednostki. Wrażenie, że silnik jest wreszcie doładowany, mniejsze zużycie paliwa (ok. 3-4 l/100km) i lepsza reakcja na pedał gazu to dodatkowy zysk z przeprogramowania.
Zestaw 1260 kM / 370 Nm
- tylny tłumik H&S
- montaż części
- indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
- Zużycie paliwa po przeprogramowaniu sterownika.Poniższe wartości są jedynie wartościami orientacyjnymi, zebranymi na podstawie trzech sprawnych, seryjnych egzemplarzy.
Bardzo delikatna jazda | ~10 l/100km |
---|---|
Jazda miejska, spokojna | ~11 l/100km |
Jazda miejska, normalna | ~13 l/100km |
Jazda po torze | ~18-20 l/100km |
Przyspieszenie | Seria | Zestaw 1 | Różnica |
---|---|---|---|
0-60 km/h | 3,20 s | 2,85 s | 0,35 s |
0-100 km/h | 7,30 s | 6,47 s | 0,83 s |
0-150 km/h | 15,4 s | 13,63 s | 1,73 s |
0-200 km/h | 35,5 s | 29,40 s | 6,13 s |
400 m | 15,4 s | 14,20 s | 1,20 s |
Elastyczność | Seria | Zestaw 1 | Różnica |
---|---|---|---|
80-120 km/h (5 bieg) | 8,23 s | 6,35 s | 1,88 s |
80-150 km/h (5 bieg) | 14,97 s | 11,75 s | 3,22 s |
140-160 km/h (5 bieg) | 5,03 s | 3,97 s | 1,07 s |
140-200 km/h (5 bieg) | 21,30 s | 14,90 s | 6,40 s |
Pomiary przyspieszeń i elastyczności dokonano przy pomocy urządzenia Racelogic.
Cena: 5 740 zł netto
Zestaw 2270 kM / 400 Nm
-
tłumik końcowy H&S
downpipe
montaż części - indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR
-
Zużycie paliwa po przeprogramowaniu sterownika Poniższe wartości są jedynie wartościami orientacyjnymi, zebranymi na podstawie trzech sprawnych, seryjnych egzemplarzy.
Bardzo delikatna jazda ~10 l/100km Jazda miejska, spokojna ~11 l/100km Jazda miejska, normalna ~13 l/100km Jazda po torze ~18-20 l/100km
Przyspieszenie | Seria | Zestaw 2 | Różnica |
---|---|---|---|
0-60 km/h | 3,20 s | 2,77 s | 0,43 s |
0-100 km/h | 7,30 s | 5,97 s | 1,33 s |
0-150 km/h | 15,4 s | 12,55 s | 2,82 s |
0-200 km/h | 35,5 s | 24,90 s | 10,63 s |
400 m | 15,4 s | 14,00 s | 1,40 s |
Elastyczność | Seria | Zestaw 2 | Różnica |
---|---|---|---|
80-120 km/h (5 bieg) | 8,23 s | 6,30 s | 1,93 s |
80-150 km/h (5 bieg) | 14,97 s | 11,40 s | 3,57 s |
140-160 km/h (5 bieg) | 5,03 s | 3,43 s | 1,60 s |
140-200 km/h (5 bieg) | 21,30 s | 13,20 s | 8,10 s |
Pomiary przyspieszeń i elastyczności dokonano przy pomocy urządzenia Racelogic.
Cena: 7 220 zł netto
Po dodaniu downpipe'u przyrost mocy sięga 40 PS, a momentu obrotowego aż 75 Nm.
Reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w okolicy 3500 obr/min.
W porównaniu do serii na przyspieszeniu od 0 do 200 km/h zyskaliśmy 10 s - to przepaść. Również elastyczność na 5 biegu (140-200 km/h) to wynik o 8 sekund lepszy.
Wersje WRX o mocy fabrycznej 265KM podlegają od razu stage 2 lub 3 z pełnym wydechem. Moc uzyskiwana jest w zakresie 305-320KM 410-430Nm w zależności od wydechu i paliwa.
Przykładowy wykres modelu WRX seria 265PS z sportowym wydechem ( posiadającym sportowy katalizator) dostępny pod linkiem WRX 265 PS na 305PS by Maptek .
UWAGA
Samochody strojone indywidualnie których części lub ich kompletacja różnią się od zestawów firmy Maptek nie podlegają gwarancji uzyskania mocy podanej na stronie WWW.
Moce podane w zestawach są przybliżone, obrazowe, dla w pełni sprawnych silników jak i ich elementów typu: turbosprężarka, przepływomierz, zawory sterujące, intercooler, układ chłodzenia, przeniesienia napędu…. Należy również pamiętać o możliwej różnicy mocy pomiędzy dwoma identycznymi silnikami sięgającą w niektórych przypadkach aż do 10%.
Filtry Powietrza Cosworth
Wkłady filtra powietrza Cosworth pasują idealnie do seryjnych obudow filtra powietrza zapewniając bardzo wysoki poziom filtracji oraz o 10% mniejsze opory w porównaniu do seryjnego wkładu. Nie są nasączane olejem więc w pełni bezpiecznie dla przepływomierzy.
Filtry dostępne do :
Subaru , Mitsubishi, Nissan, Ford, Honda, MAzda, Scion, Lexus...
Cena: 228zł brutto
ssak Killerbmotorsport
Miałeś awarię silnika z powodu pękniętgo ssaka oleju. Silnik Ej25 mają delikatny ssak , których po większym przebiegu lubi pękać u swojej podstawy.
Brak ciśnienia oleju doprowadza silnik do natychmiastowego zatarcia.
Ten ssak został zaprojektowany od początku aby sprostać najtrudniejszym warunkom pracy. Sprawdzony w boju u sporej liczbie użytkowników. Pasuje do małych misek oleju 06My w górę. Miski te zalecamy przy każdej modyfikacji. Ograniczają pływanie oleju podczas długich łuków oraz mniej nagrzewają olej za względu na większy odstęp od kolektora wydechowego.
Cena ssaka oleju 1000zł brutto.
Cena: 1000zł brutto