facebook icon
Pobierz najnowszą wersję flashplayer'aFlash

     

    Subaru Impreza WRX MY08
     
     
     

      Model WRX08 to model pierwszy hatchback wypuszczony przez Subaru z silnikiem turbodoładowanym na Europę. Modyfikacje są bardzo liczne w porównaniu do starszego modelu. Inna turbina , intercooler,  , ECU, kolektor ssący, skrzynia biegów, sprzęgło... Opracowanie zestawów jak i zrozumienie zasad pracy nowego ECU trwały ponad 4 miesiące. Zapraszamy do obejrzenia  efektów czasów przyspieszeń, pomiarów mocy , zużycia paliwa.

    Model WRX 265kM dostępny w wersji hatchack lub sedan to ewolucja , znajduje się w nim wydajniejsza turbosprężarka IHI , o potencjale do 320 KM. 

     

    Osiągi seryjne wersji 230KM.

    Wszystkie pomiary osiągów dokonane zostały za pomocą urządzenia Racelogic (pomiar odległości oparty na sygnale GPS). Starano się o to samo miejsce pomiarów i masę pojazdu.
    Samochód miał 30 l paliwa w baku i dwie osoby na pokładzie. Opony marki Nokian WR 215/55/17 (zimowe). Startów 0-100,150,200 km/h dokonywano z tej samej prędkości obrotowej wynoszącej 3500 obr/min.

    Pomiarów mocy dokonano za pomocą Road Dyno, również na drodze.

    Moc i moment obrotowy
    Moc maksymalna na kołach to 175-178 PS przy ok. 5000 obr/min.
    Maksymalny moment obrotowy na kołach to 320-325 Nm przy 3300-3400 obr/min.

    Prędkość maksymalna
    212 km/h przy 6000 obr/min - ograniczenie elektronicznie czyli około 230 km/h przy 6500obr/min - ogranicznik obrotów.

    Przyspieszenia zmierzone

     Pomiary  Racelogic
     seria WRX 08
    0-60 km/h 3,20 s
    0-100 km/h 7,30 s
    0-150 km/h 15,37 s
    0-200 km/h 35,53 s
    400 m 15,40 s

    Elastyczność zmierzona

     Pomiary Racelogic
    seria WRX 08
    80-120 km/h (5 bieg) 8,23 s
    80-150 km/h (5 bieg) 14,97 s
    140-160 km/h (5 bieg) 5,03 s
    140-200 km/h (5 bieg) 21,30 s

      Pomiary przyspieszeń i elastyczności dokonano przy pomocy urządzenia Racelogic.

    Zużycie paliwa seryjne
    Poniższe wartości są jedynie wartościami orientacyjnymi, zebranymi na podstawie trzech sprawnych, seryjnych egzemplarzy.


    Bardzo delikatna jazda ~13 l/100km
    Jazda miejska, spokojna ~15 l/100km
    Jazda miejska, normalna ~17 l/100km
    Jazda po torze ~25 l/100km

    Podejście do modyfikacji
    Tworzenie maksymalnie dopracowanych map do każdych warunków na paliwo 95 i 98 z uwzględnieniem zakresu wytrzymałości i sprawności elementów silnika. Zbadanie dogłębnie możliwości dane nam w nowym modelu poprzez różne strojenia i analizy wyników. Stąd czasowo opracowanie nowego dobrego produktu nigdy nie jest krótkie. Nowe elementy koło zamachowe, inna turbina , skrzynia... inne zupełnie sterowanie ECU silnika dużo bardziej skomplikowane niż w poprzednich modelach wymagało licznych testów.

    Zestaw 0255 kM / 365 Nm

    • indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)

    Cena: 3 100 zł netto

    Samo przeprogramowanie sterownika to przyrosty około 25 kM i 45 Nm. Zdecydowanie odczuwalna jest poprawa elastyczności jednostki. Wrażenie, że silnik jest wreszcie doładowany, mniejsze zużycie paliwa (ok. 3-4 l/100km) i lepsza reakcja na pedał gazu to dodatkowy zysk z przeprogramowania.

    Wykres mocy  

    Zestaw 1260 kM / 370 Nm

    • tylny tłumik H&S
    • montaż części
    • indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR)
    • Zużycie paliwa po przeprogramowaniu sterownika.Poniższe wartości są jedynie wartościami orientacyjnymi, zebranymi na podstawie trzech sprawnych, seryjnych egzemplarzy.
    Bardzo delikatna jazda ~10 l/100km
    Jazda miejska, spokojna ~11 l/100km
    Jazda miejska, normalna ~13 l/100km
     Jazda po torze ~18-20 l/100km

     

      Wykres mocy 

    Przyspieszenie Seria Zestaw 1 Różnica
    0-60 km/h 3,20 s 2,85 s 0,35 s
    0-100 km/h 7,30 s 6,47 s 0,83 s
    0-150 km/h 15,4 s 13,63 s 1,73 s
    0-200 km/h 35,5 s 29,40 s 6,13 s
    400 m 15,4 s 14,20 s 1,20 s

    Elastyczność Seria Zestaw 1 Różnica
    80-120 km/h (5 bieg) 8,23 s 6,35 s 1,88 s
    80-150 km/h (5 bieg) 14,97 s 11,75 s 3,22 s
    140-160 km/h (5 bieg) 5,03 s 3,97 s 1,07 s
    140-200 km/h (5 bieg) 21,30 s 14,90 s 6,40 s

     

      Pomiary przyspieszeń i elastyczności dokonano przy pomocy urządzenia Racelogic.

    Cena: 5 740 zł netto

    Zestaw 2270 kM / 400 Nm

     

    • tłumik końcowy H&S
      downpipe
      montaż części
    • indywidualne przeprogramowanie sterownika (z użyciem szerokopasmowej sondy AFR
    • Zużycie paliwa po przeprogramowaniu sterownika Poniższe wartości są jedynie wartościami orientacyjnymi, zebranymi na podstawie trzech sprawnych, seryjnych egzemplarzy.

      Bardzo delikatna jazda ~10 l/100km
      Jazda miejska, spokojna ~11 l/100km
      Jazda miejska, normalna ~13 l/100km
      Jazda po torze ~18-20 l/100km

    Wykres mocy 

    Przyspieszenie Seria Zestaw 2 Różnica
    0-60 km/h 3,20 s 2,77 s 0,43 s
    0-100 km/h 7,30 s 5,97 s 1,33 s
    0-150 km/h 15,4 s 12,55 s 2,82 s
    0-200 km/h 35,5 s 24,90 s 10,63 s
    400 m 15,4 s 14,00 s 1,40 s

    Elastyczność Seria Zestaw 2 Różnica
    80-120 km/h (5 bieg) 8,23 s 6,30 s 1,93 s
    80-150 km/h (5 bieg) 14,97 s 11,40 s 3,57 s
    140-160 km/h (5 bieg) 5,03 s 3,43 s 1,60 s
    140-200 km/h (5 bieg) 21,30 s 13,20 s 8,10 s

       Pomiary przyspieszeń i elastyczności dokonano przy pomocy urządzenia Racelogic.

    Cena: 7 220 zł netto

    Po dodaniu downpipe'u przyrost mocy sięga 40 PS, a momentu obrotowego aż 75 Nm.
    Reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w okolicy 3500 obr/min.

    W porównaniu do serii na przyspieszeniu od 0 do 200 km/h zyskaliśmy 10 s - to przepaść. Również elastyczność na 5 biegu (140-200 km/h) to wynik o 8 sekund lepszy.

     

    Wersje WRX o mocy fabrycznej  265KM  podlegają od razu stage 2 lub 3 z pełnym wydechem. Moc uzyskiwana jest w zakresie 305-320KM 410-430Nm w zależności od wydechu i paliwa.

    Przykładowy wykres modelu WRX seria 265PS z sportowym wydechem ( posiadającym sportowy katalizator) dostępny pod linkiem WRX 265 PS na 305PS by Maptek .

     


     

    UWAGA

     

    Samochody strojone indywidualnie których części lub  ich kompletacja różnią się  od zestawów firmy Maptek  nie podlegają gwarancji uzyskania mocy podanej na stronie WWW. 

     Moce podane w zestawach są przybliżone, obrazowe, dla w pełni sprawnych silników  jak i  ich  elementów  typu: turbosprężarka, przepływomierz, zawory sterujące, intercooler, układ chłodzenia, przeniesienia napędu…. Należy również pamiętać o możliwej różnicy mocy pomiędzy  dwoma identycznymi silnikami sięgającą w niektórych przypadkach  aż do 10%.

     


    Filtry Powietrza Cosworth

     

    Wkłady filtra powietrza  Cosworth pasują idealnie  do seryjnych obudow filtra powietrza zapewniając  bardzo wysoki poziom filtracji oraz o 10% mniejsze opory w porównaniu do seryjnego wkładu.  Nie są nasączane olejem więc w pełni bezpiecznie dla przepływomierzy.

    Filtry dostępne do :    

    Subaru , Mitsubishi, Nissan, Ford, Honda, MAzda, Scion, Lexus... 


    Cena: 228zł brutto

    ssak Killerbmotorsport

     

     

    Miałeś awarię silnika z powodu pękniętgo ssaka oleju. Silnik Ej25 mają delikatny ssak , których po większym przebiegu lubi pękać u swojej podstawy.

    Brak ciśnienia oleju doprowadza silnik do natychmiastowego  zatarcia.

    Ten ssak został zaprojektowany od początku aby sprostać najtrudniejszym warunkom pracy. Sprawdzony w boju u sporej liczbie użytkowników. Pasuje do małych misek oleju 06My w górę. Miski te  zalecamy przy każdej modyfikacji. Ograniczają pływanie oleju podczas długich łuków oraz mniej nagrzewają olej za względu na większy odstęp od kolektora wydechowego.   

     

    Cena ssaka oleju 1000zł brutto. 


    Cena: 1000zł brutto