-
Najlepsze turbo upgrade do Subaru
Cena:5100zł brutto
Co to jest RaceRom?
RaceRom to zestaw dodatkowych funkcji, które można zaimplementować do niektórych sterowników Subaru (modele z elektroniczną przepustnicą - drive-by-wire).
Niewątpliwie, fabryczne sterowniki dają najlepszą kontrolę silnika i bezpieczeństwo silnika (bardzo wiele map zabezpieczających silnik przed niewłaściwymi/ekstremalnymi warunkami pracy). Nie posiadają one jednak wielu funkcji dostępnych w sterownikach używanych w sporcie.
Rozwiązaniem jest RaceRom - zapewnia sportowe funkcje bez utraty korzyści płynących z używania fabrycznych sterowników.
Jak to działa?
Dwa w pełni funkcjonalne tryby pracy: "Road" i "Race". Każdy wyposażony w kompletny zestaw map i dodatkowe funkcje. W każdym trybie pracy można wybrać, które funkcje mają być aktywne.
-
Przełączanie pomiędzy trybami jest realizowane na 3 sposoby (w zależności od rocznika i modelu samochodu):
- wciśnięcie pedału gazu i wciśnięcie przycisku natrysku na intercooler
- przełączanie trybów (S i S#)
- aktywację trybu ECO
Tryby mogą być przełączane zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju (przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku)
Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i trwałość silnika, niektóre funkcje rekomendowane są tylko do uprzednio przygotowanych (zakutych) silników. Dotyczy to zwłaszcza silników 2,5l.
Lista dodatkowych funkcji:
- Map Switching - możliwość wyboru pomiędzy dwoma zestawami map (paliwa, zapłonu, ciśnienia, VVT i in.) - 800-1000 zł netto
- Per-gear boost control - ciśnienie ustawione dla każdego biegu z osobna - 500 zł netto
- Per-gear rev limits - ogranicznik obrotów ustawiony dla każdego biegu z osobna - 300 zł
- Launch Control - kontrola startu - 350 zł netto
- Downshift auto blip - zmiana biegu z międzygazem - 300 złnetto
- Flat-foot shifting - 250 zł
- Speed Density - sterowanie za pomocą czujnika ciśnienia zamiast przepływomierza - przydatne przy mocniejszych modyfikacjach - 1500 zł netto
W chwili obecnej istnieje możliwość dogrania funkcji w 250 modelach sterowników Subaru i nie tylko.
Cenny netto.
Start z procedury na mokrym oraz zmiany biegów z funkcją Flat shift. Czas przyspieszenia tego startu na mokrej nawierzchni to 5,5 s według Racelogica, który jest dokładnym urządzeniem . Stroimy aż dobierzemy optymalne wartości. Niezbędne jest oczywiście odpowiednie przygotowanie silnika i układu przeniesienia napędu.
Funkcje są dostępne dla większości sterowników z DBW ( elektroniczna przepustnica).
Obowiązkowe przy EJ25 jest dobrze przygotowany silnik, nie implementujemy funkcji dodatkowych do seryjnych silników. Minimum modyfikacji to kute tłoki, poprawiony układ chłodzenia i dobre sprzęgło.
MapTek Flatshift - Subaru from MaD PRo on Vimeo.