facebook icon
Pobierz najnowszą wersję flashplayer'aFlash

     Co to jest RaceRom?

     RaceRom to zestaw dodatkowych funkcji, które można zaimplementować do niektórych sterowników Subaru (modele z elektroniczną przepustnicą - drive-by-wire).

     Niewątpliwie, fabryczne sterowniki dają najlepszą kontrolę silnika i bezpieczeństwo silnika (bardzo wiele map zabezpieczających silnik przed niewłaściwymi/ekstremalnymi warunkami pracy). Nie posiadają one jednak wielu funkcji dostępnych w sterownikach używanych w sporcie.

     Rozwiązaniem jest RaceRom - zapewnia sportowe funkcje bez utraty korzyści płynących z używania fabrycznych sterowników.

     Jak to działa?

     Dwa w pełni funkcjonalne tryby pracy: "Road" i "Race". Każdy wyposażony w kompletny zestaw map i dodatkowe funkcje. W każdym trybie pracy można wybrać, które funkcje mają być aktywne.

      Przełączanie pomiędzy trybami jest realizowane na 3 sposoby (w zależności od rocznika i modelu samochodu):
    • wciśnięcie pedału gazu i wciśnięcie przycisku natrysku na intercooler
    • przełączanie trybów (S i S#)
    • aktywację trybu ECO

     Tryby mogą być przełączane zarówno w trakcie jazdy jak i na postoju (przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku)

     Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i trwałość silnika, niektóre funkcje rekomendowane są tylko do uprzednio przygotowanych (zakutych) silników. Dotyczy to zwłaszcza silników 2,5l.

     Lista dodatkowych funkcji:

    • Map Switching - możliwość wyboru pomiędzy dwoma zestawami map (paliwa, zapłonu, ciśnienia, VVT i in.) - 800-1000 zł netto
    • Per-gear boost control - ciśnienie ustawione dla każdego biegu z osobna - 500 zł netto
    • Per-gear rev limits - ogranicznik obrotów ustawiony dla każdego biegu z osobna - 300 zł
    • Launch Control - kontrola startu - 350 zł netto
    • Downshift auto blip - zmiana biegu z międzygazem - 300 złnetto
    • Flat-foot shifting - 250 zł
    • Speed Density - sterowanie za pomocą czujnika ciśnienia zamiast przepływomierza - przydatne przy mocniejszych modyfikacjach - 1500 zł netto

     W chwili obecnej istnieje możliwość dogrania funkcji w 250 modelach sterowników Subaru i nie tylko.

    Cenny netto.

    document.write(".");

     

    Start z procedury na mokrym oraz zmiany biegów z funkcją Flat shift. Czas przyspieszenia tego startu na mokrej nawierzchni to 5,5 s według Racelogica, który jest dokładnym urządzeniem . Stroimy aż dobierzemy optymalne wartości. Niezbędne jest oczywiście odpowiednie przygotowanie silnika i układu przeniesienia napędu.

    Funkcje są dostępne dla większości sterowników z DBW ( elektroniczna przepustnica).

    Obowiązkowe przy EJ25 jest dobrze przygotowany silnik, nie implementujemy funkcji dodatkowych do seryjnych silników. Minimum modyfikacji to kute tłoki, poprawiony układ chłodzenia i dobre sprzęgło.

     

    MapTek Flatshift - Subaru from MaD PRo on Vimeo.